Vi har ett alldeles eget badrum i vår husbil. Vi stänger dörren mot köket och så har vi ett rum med dusch, toalett, handfat, rejäla badrumsskåp med plats för allt man behöver.

Toalett

Så praktiskt med egen toalett som funkar precis som hemma förutom att man ”spolar” manuellt med ett reglage. Vi har investerat i två toakassetter så vi behöver aldrig vara oroliga över att man måste tömma kassetten mitt i natten. För det är precis som med gasolen, det är alltid då det händer. Nu är det bara att skifta kassetten, sedan kan man vänta tills dagen därpå med att tömma.

Förvaring

Vi har rejäla badrumsskåp för handdukar, toalettsaker, toapappersrullar. På toaletten finns uttag för både 12 volt och vanlig elanslutning.

Dusch

Ta några kliv ut ur badrummet och stig in i duschen. Här står man stadigt på trädäcket. Gott om plats att duscha på. Rejäla dörrar som sluter tätt och och gör att vattnet inte rinner utanför duschen. Skönt också med mönster på dörrarna så man får lite privatliv.

Med enkla medel kan man lätt förändra stil genom att byta badrumsmattor, handdukar m m.

Läs mer om vår modell av husbil på Dethleffs.se eller på vår blogg

För att garanterat inte missa kommande inlägg så ange din e-postadress här och klicka på ”Prenumerera” så får du en avisering när det finns något nytt på bloggen.

Följ oss gärna också på våra övriga social medier

Läs gärna även dessa inlägg om compact living och inredning i husbil, fler finns att söka på bloggen.

husbilsresorochaventyr

Vi heter Håkan Söderman och Carina Ekroos och sedan augusti 2018 har vi bloggen HUSBILSRESOR & ÄVENTYR tillsammans. Med husbil reser vi främst i Sverige och övriga Norden året runt dels som rekreation och vila från vardagsliv, dels i samband med olika motionslopp. I juni 2019 var vi klara med ytterligare En Svensk Klassiker. Vi tycker även om lite annorlunda upplevelser som t ex att genomföra New York Marathon och bestiga Kebnekaise. Att resa med husbil är frihet

View Comments

  • Dethleffs Trend A 7877-2 verkar vara en rätt optimal bil. Fanns den sedan med AWD hade det ju varit toppen. Tyvärr har den framhjulsdrivna Fiat Ducaton lite för lätt att spinna loss i samband med fricamping på lösare underlag. Räddningen är då att få hjälp via de hydrauliska stödbenen.

    Ser att den tyska invertern har den "nya" starkare "Wattuppgraderaren" som omvandlar 1 tysk W till 1,5 svenska W. Ingen dum lösning. Köp tyska 2000W inverter och få ut 3000 svenska watt!

    Trevlig groddans till midsommar!

    • Hej Rolf och tack för dina synpunkter. Hoppas också att Fiat kommer med AWD som valmöjlighet, men fördelen med alkov är att man får lite mer tyngd i alla fall över framaxeln så drivningen blir något bättre. Önskar detsamma till midsommar / Hälsningar Håkan

Recent Posts

Plåtis i centrala Stockholm

När vi byter husbil från en stor Dethleffs till Adria Twin är det bl a…

2 dagar ago

Däckskifte

Efter nästan ett halvår med dubbdäck på husbilen får vi äntligen lite sommarkänsla i och…

6 dagar ago

Lenhovda

Häradsfängelset, det som i allmänhet kallades tjuvakistan, anlades i närområdet. Den tjuvakista som ännu kan…

1 vecka ago

Rastplats Stora Hammarsundet

På riksväg 50 som går mellan Askersund och Motala passerar man den fina bron över…

2 veckor ago

Vårträff med Caravan Club Smålandssektionen

När Angela Schandersson, ordförande för Caravan Club Smålandssektionen, hörde av sig till oss tidigare i…

3 veckor ago

RES OCH TÄLTA MED BARN

När barn, särskilt mindre barn, följer med på turen blir det fler aspekter att ta…

4 veckor ago

This website uses cookies.