Vi har ett alldeles eget badrum i vår husbil. Vi stänger dörren mot köket och så har vi ett rum med dusch, toalett, handfat, rejäla badrumsskåp med plats för allt man behöver.
Så praktiskt med egen toalett som funkar precis som hemma förutom att man ”spolar” manuellt med ett reglage. Vi har investerat i två toakassetter så vi behöver aldrig vara oroliga över att man måste tömma kassetten mitt i natten. För det är precis som med gasolen, det är alltid då det händer. Nu är det bara att skifta kassetten, sedan kan man vänta tills dagen därpå med att tömma.
Vi har rejäla badrumsskåp för handdukar, toalettsaker, toapappersrullar. På toaletten finns uttag för både 12 volt och vanlig elanslutning.
Ta några kliv ut ur badrummet och stig in i duschen. Här står man stadigt på trädäcket. Gott om plats att duscha på. Rejäla dörrar som sluter tätt och och gör att vattnet inte rinner utanför duschen. Skönt också med mönster på dörrarna så man får lite privatliv.
Med enkla medel kan man lätt förändra stil genom att byta badrumsmattor, handdukar m m.
Läs mer om vår modell av husbil på Dethleffs.se eller på vår blogg
För att garanterat inte missa kommande inlägg så ange din e-postadress här och klicka på ”Prenumerera” så får du en avisering när det finns något nytt på bloggen.
Följ oss gärna också på våra övriga social medier
Läs gärna även dessa inlägg om compact living och inredning i husbil, fler finns att söka på bloggen.
När vi byter husbil från en stor Dethleffs till Adria Twin är det bl a…
Efter nästan ett halvår med dubbdäck på husbilen får vi äntligen lite sommarkänsla i och…
På riksväg 50 som går mellan Askersund och Motala passerar man den fina bron över…
När Angela Schandersson, ordförande för Caravan Club Smålandssektionen, hörde av sig till oss tidigare i…
När barn, särskilt mindre barn, följer med på turen blir det fler aspekter att ta…
This website uses cookies.
View Comments
Dethleffs Trend A 7877-2 verkar vara en rätt optimal bil. Fanns den sedan med AWD hade det ju varit toppen. Tyvärr har den framhjulsdrivna Fiat Ducaton lite för lätt att spinna loss i samband med fricamping på lösare underlag. Räddningen är då att få hjälp via de hydrauliska stödbenen.
Ser att den tyska invertern har den "nya" starkare "Wattuppgraderaren" som omvandlar 1 tysk W till 1,5 svenska W. Ingen dum lösning. Köp tyska 2000W inverter och få ut 3000 svenska watt!
Trevlig groddans till midsommar!
Hej Rolf och tack för dina synpunkter. Hoppas också att Fiat kommer med AWD som valmöjlighet, men fördelen med alkov är att man får lite mer tyngd i alla fall över framaxeln så drivningen blir något bättre. Önskar detsamma till midsommar / Hälsningar Håkan